onsdag 6 april 2011

FIXARDAG

Apollons Hundbädd inköpt på Biltema för 79:- rena kapet!
Idag har jag pysslat med lite pappersarbete men har en del kvar att göra inser jag nu. Apollo har även upptäckt spegeln, och jag kom på honom med att morra och hoppa mot sin egen spegelbild :P Har gått bra med rumsrenheten idag, har blivit en gång inne bara, men det märks att han blir bättre och bättre med att hålla sig och kissa när vi väl är ute. Idag är det exakt 1 vecka sedan vi fick Apollo, sjukt snabbt tiden går. Tycker han växer för varje dag som går. Alla ni som vill hälsa på är nu välkomna! Vi tränar på och ligg är det som känns som störst utmaning, sitt kan han bra nu. Martin köpte en visselpipa igår för att locka till honom sig, som sedan kan vara bra att använda sig av i skogen. Tro det eller ej men det som kommer snabbast är Hektor, om man hade vetat det hade man införskaffat en tidigare har också köpt en liten bädd till Apollo efter att han attackerat toffsarna på förra kudden som han låg på. IOdag kom en bok i brevlådan som jag beställt "Första valpskolan" heter den och innehåller mycket matnyttiga övningar och exempel, ska bli ett nöje att bläddra i den sen. Har tvättat idag, sjukt mycket handdukar och lakan. Fick ett riktigt shoppingsug förrut, men än så länge har jag hållt fingrarna i styr, vi får väl se vad det blir. Igår spelade Färjestad sin första SM-final och de tog hem det tillslut efter att ha schabblat bort en ganska stor ledning, men som ni alla hockeyintresserade vet, det kan hända mycket i hockey. Fick för mig att svänga ihop en smulpaj med blåbär så det fick det bli till hockeyn igår. Kanske ska ta mig en fikastund i min ensamhet. Apollon har funnit sig till rätta och kan sova själv i sovrummet långa stunder :) Igår var jag och Sofia till Ikea och handlade lite bla blev det lite städgrejer samt kontaktskydd. Var jättelänge sen jag såg Sofia så det var kul!
På tal om städgrejer är Apollo lite rädd för dammsugaren men desto skojigare är golvmoppen och pappret när man ska torka upp. Han tror det är en leksak och följer moppens rörelse och biter i den, lilltoken. Imorse lyckades han välta ut skurhinken med vatten så det var bara och gå upp och moppa, mysig start på dagen :) Är lite småförkyld så känns som jag avstår från träning, åh jag som vill träna! Har inte jobbat något sen i måndags så dagarna känns väldigt konstiga och man får ingen rutin på livet, men hemma finns det ju alltid något och göra känns det som... Gud vad långt och rörigt detta inlägg blev?! Haha skönt och få skriva av sig iafl.

/E

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad söt han är Apollo :) Skönt att han verkar gå framåt i sin utveckling. Fin hundkorg hade han fått också.

    Blev rackarns sugen på paj när du skrev om det :O Det kanske jag slår till på i helgen.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mm han lever och frodas :) mycket spännande och upptäcka. Mm paj är alltid gott, speciellt när den är nybakad :)

    SvaraRadera