fredag 22 maj 2009

slappisdag

Framför Chefrens pyramid

Ligger här i sängen och pluggar/surfar. Kändes som en sån dag man inte orkar med särskilt mycket,bara ligga här och läsa sina afs-föreskrifter i arbetslivet, kan vara skönt det med ibland. Jehovas vittnen var här på förmiddagen och pratade om hur det onda snart kommer ta slut- undrar då hur länge dem har propagerat för det och ändå ser världen ut som den gör, nej inget för mig. Väldig kontrast med regn när man den senaste veckan haft minst 33 grader! men så skönt med så mycket syre i luften, och man upptäcker hur rent och ordning det är på allt här hemma.



Hade en trevlig dag igår. Martins mamma och hennes karl Benny var här och inspekterade lägenheten. Vi fick också en lampa som passar mycket bra i köket - kul när inte allt är köpt från ikea. Sen hämtade vi upp Martins bror och åkte till Fontana di trevi för en kristihimmelfärdslunch. Jag åt lasagne och martin åt lax. Till efterrätt blev det vaniljglass med hjortron, och jag skojar inte när jag säger att min mage var på bristningsgränsen. Bakom oss satt ett medelålderspar och kvinnan i sällskapet var mycket missnöjd, hon klagade på servicen, köttet var för segt, 1/10 deklarerade hon för servitören. Sånt tycker jag är pinsamt, men alla är vi väl olika. Efter en veckas semester med gott i gott är det dags att börja röra på sig igen känner jag. Tur man har Hektor så man får lite motion. Fick också bada igår för första gången. Stod så snällt medan jag tvålade in honom.



Snart tänkte jag skriva lite om resan... så håll ut, bilder finns ute på facebook!

Ikväll har jag tänkt ha en alldelles underbar tv-kväll, var ett tag sedan man tittade på tv nu.

Imorn är det campusfest, har ju hektor denna helgen så får se hur jag gör, inge kul och åka upp om det spöregnar heller.



Puss så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar