lördag 30 maj 2009

sommarlov


idag har jag demat ost och kex utanför Karlstad i en lanthandel. Det var ett tag sen jag demade (läs jul) men det gick ganska bra ändå. Massa folk som var på en konstrunda i närheten så det var kul att det rörde på sig lite. Blev en lugn tentafest igår eftersom jag skulle jobba. Tentan känns lite osäker, jag vill veta nu så man kan ställa in sig på det i sånna fall. 5 timmars koma det var så det kändes. Om någon hade frågat mig vad jag hade skrivit så hade jag ärligt talat inte vetat. Mysko känsla. Nu är det SOMMARLOV iafl. :D även om det inte riktigt har sjunkit in än.


När jobbdagen var slut var det dags att ta itu med lägenheten som på nått konstigt vis har förfallit den senaste veckan. Grejer högt och lågt. Gamla matlådor som ligger i drivor i diskhon. Hektors svarta hårstrån som dyker upp överallt, jag skojar inte, på golvet, på kläder, i dikhon, i sängen på matbordet. Det är inte ok att det ser ut som man har rakat benen och sedan strött ut det på golvet. Har invigt vår elgrill hamburgare blev det för lättvindighetens skull. Det var mycket mys men smakar ju inte riktigt som man grillar annars med kol, men man behöver inte lukta det heller å andra sidan.


Imorn ska jag och martini hem till Färjestad, eftersom hans mamma bor i Skåne får han fira min med :) ska bli bra väder imorn med, gött när hela dagen försvann idag. Men pengar tackar man ju aldrig nej till. Har två trötta pojkar brevid mig - ligger helt utslagna på soffan både Martini och Hektor hihi cute! Har och börjat läsa Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Älskar hennes serie av böcker. Har du inte läst dem så passa på och gör det nu i sommar! Ska fortsätta mysa på balkongen nu !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar