tisdag 29 juni 2010

FÖRSTA DAGEN AVKLARAD

Idag har jag gjort min första egna runda på hemtjänsten. Skönt att det har gått bra utan några stora fadäser. Ska jobba förmiddag imorn och sen kanske det bär av till Sunne under mina två lediga dagar. Till helgen blir det jobb i dagarna tre. Hoppas solen håller sig undan då, idag var det riktigt hett och cykla runt kan jag lova. Efter jobbet har jag tvättat undan lite tvätt som hänger på tork på balkongen.

Midsommar var lugn men mysig på Färjestad med familj och käraste Martin. Vi åkte också till Forshga och tittade på när dem dansade. Minns inte senast det var så varmt på midsommar så man kunde ha sommarklänning på sig. I lördags träffade jag Sofia och vi åt pizza, tog en frozen strawberry daquiri, som var läskande och värd varenda krona i solens gassande sken på uteservering. Sen gick vi hem och kikade på fotboll. Härlig kväll :)

Söndagen tillbringades på Mor och faders gräsmatta med en jättebra bok "Hypnotisören" en psykologisk deckare skriven under psydonymen Lars Kepler. Läste på nätet att uppföljaren släpps nu i juli, me like :)
Jag måste ha varit så inne i bokläsandet att jag gömde bort att man kan bränna sig, vilket resulterade i en svidande röd kropp :P

Ikväll börjar Allsång på skansen som jag tänkte kika lite på.


/E

2 kommentarer:

  1. Va bra att det gick bra på jobbet :) men du ska låta bli att önska bort solen tycker jag! fyfy

    Vi har precis varit på en lång promenad så mina ben är helt slut, blev sugen på att läsa bok nu när du skrev om det. Den där boken kanske man skulle försöka få tag i om du rekommenderade den.

    Du får ha det så bra i Sunne om ni åker dit.
    Puss å Kram

    SvaraRadera
  2. Nej det ska man väl inte göra när man bor i Sverige och har mörkt och kallt mestadels av tiden. Åh härligt med promenad i solen :) Mmm sommar och böcker hör ihop! Den finns på rea nu har jag sett. Man vill verkligen inte sluta läsa den. Eller så kan du göra som Anna använda mig som sitt personliga bibliotek ;) hehe. Kram

    SvaraRadera