fredag 22 oktober 2010

DEN FÖRSTA SNÖN

bilden är lånad av: http://www.drsfostersmith.com/images/Categoryimages/normal/p-50534-45436-metacam.jpg

Imorse när jag vaknade såg jag att den första snön hade kommit under natten, oj vad tidigt tänkte jag, men sanningen är den att det faktiskt inte är mer än 2 mån kvar till jul. Idag är jag hemma från jobbet. Skulle varit i Filipstad idag men känner mig krasslig och får bara mer och mer ont i halsen. Idag blir det vilodag så jag orkar jobba kväll imorn på hemtjänsten är tanken. Ska försöka passa på och läsa lite inför tentan, den 3 nov smäller det och då är det slutpluggat på ett tag. Den här kursen har varit jättebra och jag ångrar inte att jag tog chansen och gå den. Sen är tanken att jobba lite mer för det finns just nu massor av lediga tider på jobbet. Parallellt får man söka lite jobb med inriktn på personal/administration.

De som undrar hur Hektor mår så hade Hektors slemhinna lossnat från käken så igår fick de lappa ihop den igen. Igår var han rätt sliten men idag är han nästan helt återställd. Igår kväll ville han t.o.m följa med Martin ut och springa men det fick han ju såklart inte! men bara visa tecken på det. Hektor är inte som alla andra hundar = ). Nu äter han flytande medicin som vi sprutar in i munnen på honom och ger honom 2 tabletter om dagen. Måste säg att han är helt fantastisk när han ska få medicin, bara lägger tabletten i handen och så slickar han i sig den med en gång.

Läste i tidningen att IdolAlice från K-d hoppar av frivilligt :( tråkigt men det är hennes val.


/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar