söndag 3 oktober 2010

LEDIG


Ja idag har jag faktiskt varit ledig hela dagen, minns knappt när det hände senast. Känner att det var välbehövligt och varva ner lite. Dock har jag tvättat och bäddat rent idag. De senaste nätterna har jag sovit med tjocka sockar, flanellbyxor och t-shirt och filt och legat och huttrat så ikväll ska det bli skönt och krypa ner under det fluffiga vintertäcket.

I veckan lämnade Martin in våra dörrar för att lackeras vita, det innebär att vi just nu inte har någon dörr vare sig till sovrummet eller toaletten. Ett lakan är provisoriskt uppsatt för toan så det ska bli lite ombonat iafl. Ikväll kommer dem från stugan, ska bli mys och träffa dem.

Igår jobbade jag först på Bergik med att dela ut Niveaprover och på kvällen var jag Linda och Linus på hockey Färjestad - Modo. Var ingen höjdarmatch direkt, men fbk vann med 2-1. Lite surt var att Salak släppte in ett mål när det endast var 1 min kvar av matchen, men han var grym iafl :)

Imorn är det kanelbullens dag, Ska man försöka sig på ett bullbak måntro? Ska också till optikern imorn och tanken är att jag ska skaffa ett par nya brillor som man kan ha och varva lite med linserna. Har ju haft mitt nuvarande par sedan jag gick i 8:an eller nått så skulle vara kul och ha ett par "fina" glasögon. Jag kommer förhoppningsvis ta er läsare till hjälp när jag ska välja.

Nu ska jag se i kapp ensam mamma söker medan den sista tvätten torkar...

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar