lördag 7 november 2009

HELG


Vi tar väl en kort resumé av veckan som gått. I onsdags och torsdags försökte jag umgås med martin så mycket som möjligt.

Naomi Rapace lysande i huvudrollen som Lisbeth


Vi var på bio i onsdags kväll och såg Flickan som lekte med elden, den serien av filmer är så bra. I slutet av månaden kommer den avslutande filmen (VILL SE) Luftslottet som sprängdes. Håller på och läser män som hatar kvinnor, men det sorgliga med pluggandet är ju att man inte är så sugen/har tid att läsa vanliga böcker. Flera filmer som går nu på bio eller kommer ut som verkar jättebra: New moon (del II i twillightserien) Första filmen var ju bra och cool så då måste man ju kolla på fortsättningen. Fler filmer är Upp den animerade filmen, älskar såna filmer :)

I torsdags var det föreläsning och sen satte Martin och jag upp ett par hyllor som stått alldelles förlänge och samlat damm längs väggen. Så himla skön känsla, och så får jag äntligen lite mer plats åt alla mina små ljuslyktor & prydnadsgrejer.

Igår var jag och tränade Body balance och sen bara försvann dagen, skrämmande fort gick det. Kvällen avslutades med film och godis hemma hos Carro, Sara var också där. Filmen vi såg hette young, single and angry och var lite kul på sina ställen men så himla bra var den inte.


Idag har jag städat och försökt få lite ordning här hemma, skönt när inte allt bara är kaos.
Skulle vilja se Sofia och co, men idag blir det nog bara jag, godispåsen, film och ljus. Låter som grannen tänker ha gubbkvällsrock så får se om man måste fly fältet. Ibland är det skönast att bara va. Martin och Hektor är i skogen och jagar. Hektor och lille Affe (Hektors barnbarn) skulle ut och då lär det inte bli en lugn stund i skogen, haha.

Imorn är det Farsdag så då tycker jag vi ska uppmäksamma våra fäder lite extra mycket. Sänder dock en tanke till alla dem som på ett eller annat sätt inte har sin pappa i livet eller inte har nån bra kontakt med sina pappor. Jag tycker detta med presenter är överskattat, jag själv har köpt en tårta :)

PUSS PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar