fredag 4 december 2009

VACCINATION

Igår var det dags för och ta den omtalade sprutan. Det var lugnt och inte alls mycket folk när vi var där vid 09:00 aå fick bara vänta 10 min. Det har inte varit ett för mig givet beslut och ta sprutan. Vissa säger si och vissa säger så. Samtidigt skulle det väl inte tas fram vaccin om det inte skulle behövas. Å andra sidan är jag en person som ytterst sällan tar medicin (inte ens en huvudvärkstablett) och det känns lite underligt och spruta in något främmande i kroppen som inte är jättestuderat ännu. En vän sa också kloka ord om att om vi vaccinerar oss mot denna influensa lär ju det komma än värre influenser i framtiden. Som sagt är det ju ingen som riktigt vet vad som är det rätta. Jag valde att ta den dels för att vara skyddad och för att skydda andra i min närhet som skulle kunna utsättas för smitta. Speciellt då jag umgås med kompisar som har småbarn. De flesta jag pratade med innan fick biverkningar i form av ont i armen, rodnad vid stickhålet och en lättare form av influensa.

Succesivt efter jag tagit sprutan (kl 09) började det värka mer och mer i armen (ungefär som träningsvärk som smyger sig på) och framåt 17 tiden började jag känna mig febrig och inte riktigt med i matchen. Idag är jag bara lite trött och känns lite i armen fortfarande.

Sen ska jag och Helene ta en tur med våra respektive hundar. ska bli spännande och se hur de reagerar. Ikväll söker jag sällskap, någon som vill se idol och äta pizza ring mig! haha
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar