måndag 28 december 2009

VETRINÄRBESÖK

Snö, snö, snö massa snö överallt. Åkte med Hektor till vetrinären imorse och det var allt ett jobb att få fram bilen och sen att köra den med alla vallar som ligger på vägarna. Var där vid 08 00 och fick en återbudstid 08 15 helt sjukt bra! Hekto hade gått ner 2 kg sen sist. Var massa roligt och nosa på i väntrummet. Väl inne blev han undersökt: lyssnade på hjärtat, tog tempen i rumpen och han tittade i munnen. Allt var bra förrutom i munnen. Fått recept på antibiotika och smärtstillande som han ska äta i 10 dar. Var lite pilligt och spruta in vätskan i munnen när han vägrar gapa (men tillslut så) men tabletterna slickade han upp direkt (tablettberoende redan?)

Blev också en busstur till Bergvik där jag hämtade ut Hektos medicin, köpte zon till min onda axel. Vet inte vad jag gjort men kanske burit nått på ett felaktigt sätt. Fyndade också ett par träningsbyxor och ett träningslinne till bra pris :D Me like!

Eftermiddagen tillbringades i soffan med sagan om de två tornen med lite goda tillbehör. Gick inge bra för Färjestad på rekordmatchen mot Frölunda på ullevi (skit också)4-1 blev resultatet.

Martins kompis var här förrut och lånade en jacka. Han bor och jobbar vanligtvis i Kina snart Bankok. Vore så otroligt kul och åka och hälsa på honom nästa år (haha nu börjar nyårsskämten börja trilla in) Just nu känner jag verkligen mig ressugen, sol och miljöombyte. Nya H&M katalogen damp ner i brevlådan idag med det kommande vårmodet (vilket inte gjorde saken bättre)
En tanke skickar jag till Carro som ligger hemma med värkar <3
PUSS PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar