måndag 30 augusti 2010

LITE ACTION I TILLVARON


Kom nyss hem från sunne och stugan. Har varit där sen i fredags jag, Martin och Hektor så klart. Regnet har fullkomligt forsat ner från himmlen, men i lördags trotsade vi regnet och gick ut och plockade kantareller. Så gott! till kött, eller på macka. I lördags morse vaknade jag av att det luktade lite konstigt,lite rökigt eller hur man ska uttrycka det. Martin hade eldat i vedspisen på morgonen, och ur skorstenen vällde det grå rök och man såg värmeångor med. Skit, vad ska vi göra tänkte vi, men tog det säkra före det osäkra och ringde brandkåren. Efter ca en halvtimme kom inte mindre än 3 brandbilar med blåljusen på, och ett 10-tal brandmän (dock inga sirener). folk i byn måste ha undrat :) De klättrade upp på taket och började "sota" i skorstenen för att lokalisera vad som kunde ha hänt. Det konstaterades att det var en mindre sotbrand som hade startat i skorstenen, och de tyckte det var helt rätt av oss att ringa. Muren inne var riktigt het och inte förrän på söndag morgon var den helt sval. Det var nog bra varmt där inne.

Annars har jag mest haft innemysddagar med Johan Theorins bok "Skumtimmen" och nu tack vare lilla rara söta Anna har jag även börjat på Nattfåk av samma författare. Martin o Hektor kommer kommer hem i morgon, jag var tvungen och åka hem då min projektledningskurs startar imorgon. Det är så härligt med hösten när man får komma igång igen med skola,rutiner, jobb och träning. Börjar bli kyligt men idag har vi haft en riktigt härlig höstdag här! Återkommer med bilder och kanske några rader om resan, det är min ambition i alla fall =)

Hade så gott till vi hörs igen!

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar