lördag 3 april 2010

PÅSKHELG

Ja nu är det påsk igen. Påsk förknippar jag alltid med glada färger,våren ligger i luften och en massa god mat & godsaker. Igår var jag och älsklingen på stan och på nått konstigt vänster blev det några kassar igen. Hittade ett regnställ på rea, vilket jag letat efter ett tag. Så skönt när man är ute med Hektor eller är ute i skogen. Mer praktiska grejer blev det som storpack strumpor, då mina går hål jämt och ständigt. Martin införskaffade en sportig vårjacka. På kvällen hade vi bjudit hit Linda och Linus som är här över påsken. Kvällens meny bestod av somrig fördrink. Huvudrätt var älgstek (Min första stek någonsin massa vuxenpoäng, eller vad säger ni?) med kantareller,potatisgratäng och chilibearnesesås. Till efterrätt var det planerat vitchokladmousse med bär. Men råkade smälta chokladen lite hårt i micron så den var inte så vit längre, say no more! Blev glass med daimkulor istället. Vi spelade lite kortspel och sedan Cluedo. Spelade det för jättemånga år sedan, men lika kul fortfarande. Kvällen avrundades med filmen " Har du hört ryktet om Morgans" Den var inte jättebra, men helt ok underhållning. Hade lite energi kvar så pysslade ihop två dopkort. Blev en sen kväll. Hektor tog tom sovmorgon och vaknade inte förrän 09:30 annars vaknar han jämt innan 07:00! Har nu fått godkänt på min sista komplettering så har inget kvar som släpar. Otroligt skönt! Nu kikar jag lite på körslaget och sen blir det nog flickan som lekte med elden. Älskling var helt slut så han söver en stund. Hoppas alla ni får en fortsatt härlig påsk!
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar