måndag 15 juni 2009

Helgen som gick

I Lördags var jag och mamma iväg och tittade på Martin som sprang statsloppet. Det var roligt för det var flera år dedan jag var nere och kollade sist, speciellt nu när det är folk man känner som springer. Vinnaren var kenian (inte så stor skräll) Väntade spänt vid målet på att han skulle dyka upp. Det gäller ju att vara beredd när det går så snabbt. Efter 41,48 kom min Martin! Grymt bra med tanke på att han sprungit på 45 som bäst när han tränat själv. Nytt personligt rekord alltså. Stefan Holm sprang på 50 min haha. Stoltare flickvän får man leta efter :)
Efter loppet var det bara hem en snabbsväng och sedan upp till Ämtervik. Två buskar vid trappan hade växt ihop så man knappt tog sig fram. Detta måste det bli ändring på så tog fram sekatören och började klippa i växtligheten för första gången i mitt liv. Resultatet blev mycket luftigt och fint. Kanske har lite gröna fingrar ändå! På kvällen såg vi Babel på 4:an. Den var annorlunda men bra. Igår var det soligt iafl på förmiddagen så passade på och vara ute lite. Hektor fick springa lite lös vilket han gillade starkt. Var lite orolig att han skulle sticka till skogen och jaga eller nått, men det gick bra. Lydig vovve man har! Åkte också till den andra stugan och klippte gräset. Martin tog åkaren och jag gick med den lilla klipparen. Bra teamwork, och allt går faktiskt lättare när man är två. Eftermiddagen avslutades hos Martins mormor och morfar med ett uppdukat fikabord. Det var bullar,rulltårta, nötkakor, muffins och vaniljglass med färska blåbär. Det var mumsigt värre. På kvällen åt vi taccos och spelade bingolotto. Sjukt längesen man spelade det, hade ändrat om en massa. Men tyvärr blidde det ingen vinst.
Idag har jag grejat en del här hemma som borde ha gjorts för längesen. Varit ute med Hektor i regnet och tjuvstartat midsommarbordet med potatis,sill,köttbullar och gräddfilssås. 16 00 är det dags för förfliktelser i form av jobb. Ringde från demobolaget imorse men kunde tyvärr inte jobba det datumet. Imorn ska jag äntligen färga håret efter månader av skiftningar i diverse färger. Tack mamma för att du ville ställa upp! Sen till kvarnberget och hälsa på Sofia igen. Längtar.
Over ´n out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar