måndag 27 juli 2009

SKOGSMULLE

Nyplockade Hjortron


Blåbär

Håller just på och gör hjortronsylt. Har aldrig plockat hjortron och än mindre kokt hjortronsylt, så vi får hålla tummarna för att det blir något sånär ätbart iafl. Moster och mamma kommer sen, då blir det varma hjortron och vaniljglass :9 har städat och plockat lite här hemma i övrigt. Har varit i Ämtervik hela helgen och i lördags kom föräldrarna upp till stugan för att träffa Martins mamma och hennes "gubbe" Hela helgen har vi ätit massa god mat grillat och massa småplock. Igår var hela Martins släkt uppe och firade hans mamma. Har varit ute mycket i skogen plockat förrutom hjortron både blåbär och en del små gulingar (kantareller) Tjipp!

2 kommentarer:

  1. Såg din mor och moster när jag var påväg ut i spåret. Att du hade tålamod till att plocka hjortron, skulle önska att jag också tyckte det var kul. Jag ska nog göra äpplemos istället av äpplen från förra årets skörd :P Funderar på att baka en massa bröd och ladda frysen med också till skolan börjar. Börjar vi bli för husliga??
    Puss

    SvaraRadera
  2. hehe ja jag känner mig mer och mer som en husfruga :P det fanns gott om hjortron så det blev aldrig segt. Dessutom var Martins mamma och gubbe och Martin och Hektor med :)ute i skogen så det var mysigt. Puss

    SvaraRadera