söndag 2 augusti 2009

BRÖLLOP

fläskfilémedaljonger med krämig potatisgratäng

Bröllopstårtan


Igår var vi på Martins kompis bröllop! Det var helt underbart. Fint väder som vi inte haft på flera veckor, god mat, och trevligt umgänge. Det var som i en av de där romantiska filmerna man ser på tv fast det hände på riktigt. Efter igår känner jag än mer att jag någon gång i livet vill gifta mig, men den tiden kommer när den kommer. Var härligt och få vara med Martin, bara ha trevligt utan någon disk som pockar på uppmärksamheten. Självklart dras man med i den romantiska stämningen som råder på bröllop. Brunskogs kyrka utanför Arvika ägde vigseln rum, härlig natur vid en sjö. Fick också träffa Martins kompis som vanligtvis befinner sig i Kina där han bor och jobbar. Tanken är att vi nångång nästa år kanske åker och hälsar på honom, en personlig guide i Kina kan det bli bättre! Temat för bröllopet var lila vilket jag tyckte var bra(älskar lila). Lite lekar blev det också, bland annat skulle vi måla av den som satt mitt emot (Martin i mitt fall) haha längre ner kan ni se hur fint vi målade :) och en lek där bruden o brudgummen skulle sitta med ryggarna emot varandra och sen läste toastmastern upp olika frågor t ex vem tar hand om disken hemma? och så skulle de båda hålla upp den skon som de tyckte det stämde in på.
Har idag upptäckt ett rött litet svullet märke på armen som kliar samtidigt som det ömar. Lite orolig att det ska vara ett fästingbett, nån som vet? Får kolla upp det där till veckan. Har också läst ut Wallander boken "mördare utan ansikte". Har sovit rätt mycket idag och blev Max hamburgare till lunch. Till veckan händer det en del med, bland annat fyller mamma år. Vi hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar