fredag 14 augusti 2009

UPPSUMMERING




Karlstad från vatten
Vi åkte ner på eftermiddagen till stan för att ta en tur med Båtbussen. Redan förra året tänkte vi åka men då var det fullsatt så det blidde ingen tur då. Det var trevligt och åka lite båt, men hade varit roligare och åka den guidade turen när dem berättar lite om Karlstads historia. En timme senare gick vi i hamn i mariebergsskogen och tog sedan en mysig prommenad tillbaka till stan. Väl där gick vi till Arena för en bit mat, det har ju blivit något av vårat stammisställe eftersom det var där vi gick när vi träffades i början. Snart kommer också min överraskning som tyvärr inte blev klar till vår dag, fick meddelande om det idag. Vi åt kycklingfilé med cheddarost, soltorkade tomater och bacon med pommes och Martin tog Bakpotatis. Vitlöksdippen var helt underbar :) som vi fick till. Börjar få ordning här hemma igen efter skurande och fejande, känns skönt innan allt drar igång igen. Idag ska jag baka blåbärsmuffins och kanske träffa vänner eller familjen. Fick också reda på imorse att kusin Nathalie har klarat uppkörningen! GRATTIS! Om någon är värd körkortet så är det du! Så himmla glad för din skull gumman! Räknar med att du hälsar på snart :) hihi. Puss & Kram

2 kommentarer:

  1. Vad kostar det att åka sån där båtbuss egentligen? Skulle vilja åka på en sån...jag som inte kommer från kd :p

    SvaraRadera
  2. 20 kr och den guidade turen kostar 40 kr. Funkar också och åka på respass, vilket jag tycker är kul då jag åker gratis :D Ta med dig daniel och ta en tur vettja ;) hade bra krami!

    SvaraRadera