onsdag 30 september 2009

EFFEKTIVIST JAVISST

Luktar kladdkaka i hela huset, mumma! Har en kladdkaka i ugnen som jag är extremt sugen på. Var jätte länge sedan jag bakade det, eller bakade nått här hemma överhuvudtaget för den delen. Håller också på och kör några maskiner tvätt. Låter som en riktig husmor ju :)
Diska skulle det ju också behövas, hatar all disk som blir när man har bakat.
På lördag ska jag hem till mamma och baka bullar. För på söndag är det kanelbullens dag, don´t forget! Gött när man konmmer in i en bak och mat period.
Plugg har det inte blivit så mycket av än, men får ta en riktig pluggdag och bara läsa och läsa.
Ikväll blir det idol och lite serier, skönt!

Dagens lukt: Kladdkaka, nytvättad tvätt med persikosköljmedel
Dagens irritationsmoment: De två vuxna kvinnorna som satt bakom oss på föreläsningen och som pratade konstant och kommenterade allt läraren sa. Till slut blev jag så sur att jag blängde på dem och då fattade den ena tjejen vinken och sa det till den andra, suck för störiga människor.
Dagens mat: tagliatelle med egengjord pastasås.
Dagens ansträngning: bära upp väskan, sommarjackor m.m på vinden.

Nej nu vill jag verkligen fika!

Puss &Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar