lördag 23 januari 2010

DRÖMMAR

En vanlig lördagskväll i ett lägenhetshus. väggarna skakar, en bas hörs dovt dunka den senaste discomusiken. Klockan är 23:00. Det smäller i en dörr, ja är dem på väg ut... ut på krogen? ska jag äntligen kunna gå och lägga mig och läsa klart den där boken som jag längtat efter hela dagen? Nej nu spelas nästa låt och ännu liite högre än förrut. Suck! Ibland vill jag faktiskt bara bo i ett litet hus på landet så långt ifrån all civilization man kan komma. Lyssna på fågelkvittret, en bäck som porlar och lövens svaga sus. Musiken tystnar men jag fortsätter drömma...

2 kommentarer:

  1. Ja en vacker dag kanske du sitter i ett hus på landet, inte helt omöjligt! :)
    Jobbigt med högljudda grannar.
    Vad tråkigt att det inte blev någon film för er :( Jag tror den är lika bra som de innan.
    Håller tummarna för imorn (så ni kan komma och hälsa på mig!)
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Usch, låter jobbigt det där, men i såna tillfällen är öronpropparna ens bästa vän! Tvillingarna (kallar mina öronproppar så) och jag kilar stadigt varje natt och gud så skönt man sover! Nästan så att man inte hör alarmet på morgonen.
    Kanske skulle kunna ta bion i E-tuna?
    Hoppas du får bra besked imorn ang. skolan! =)

    SvaraRadera