söndag 22 mars 2009

Första Dagen som Hundägare

"Trötta gossar"
"Mina Favorit Pojkar"

"Hektor"



Förstår inte hur jag kunde glömma bort det mest galnaste igår i bloggen!

Först när vi kom till Hektors hundgård i skogen fick vi efter några minuter själva ta en tur med honom då ägaren tydligen skulle iväg och såga(!) förstår inte riktigt att man inte kan ta ledigt när man vet att folk ska komma och titta. Men men vi gick ut på den stig vi blivit anvisade och då plötsligt kommer en stor lurvig helleforsare (hundrasen heter så) som då smitit då ägaren glömt stänga odentligt. Han springer upp i skogen och jag passar på att sätta mig i skogen (man blir så kissnödig av te) när jag som bäst håller på ser jag något stort lurvigt sätter av mot mig och vips har jag en stor hund uppe i min rumpa :S Nu är det slut tänkte jag. Han försvann och det gjorde även Hektor som lyckades slingra sig ur kopplet och där var dem borta! Efter 4 timmar då vi redan var nere i malmö kom han tillbaka, antagligen hade dem små busarna fått upp ett spår av vildsvin.

Idag har vi varit ute hela familjen och gått 7,5 km på skutberget. Det var riktigt skönt och efter ett tag förstod Hektor också att det inte är jakt det är frågan om utan finpromenad med matte och husse. Imorn får jag en heldag med hektor då martin jobbar hela dagen. Vi får se hur det går då Martin är den han tyr sig till mest!
Nu ska jag göra lite sallad och till efterrätt blir det chokladmousse , nams!
Ikväll blir det tv-mys med beck alla tre i soffan. Hektor är en mycket social vovve som ska vara med överallt, svansar efter var man än går :) tjipp o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar