fredag 13 mars 2009


Usch vad längesedan jag skrev... men har haft rätt fullt upp denna vecka, har jobbat mer än jag gjort de senaste veckorna hela pass har jag hunnit med varav det tredje sker på söndag. Lite segt kan kännas eftersom lördagens planer är att gå på Carro och vesslans födelsedagsfest, tur man börjar 16 iafl...


Sitter och väntar på att min Martin ska sluta för dagen, idag verkar det bli en riktig långkörare med tanke på vad klockan är.. på tal om klockor så har min klocka stannat vilket gör att jag känner mig något handikappad. Var hemma på Färjestad idag vilket var skönt. Rotade fram lite påsksaker som var mina, så när påsken närmar sig ska det pyntas minsann. Fick så stor lust att börja pyssla och måla ägg m.m.


Nu är det äntligen bestämt...nu får det bära eller brista... Jag och Martin ska bli hundägare. Eftersom jag på min höjd vaktat några gnagare under min barndom är det med stor spänning hundinskaffandet ska ske. En lång resa ner till Skåne kommer att ske nästa helg, vi ska samtidigt hälsa på Martins mamma ("Svärmor") vilket ska bli skönt. För att citera en bekant så börjar det faktiskt att klia i semestertarmen. Kanske inte direkt räknas som semester men det ska bli otroligt skönt att komma bort. Har aldrig i mitt tidigare liv varit i Skåne så det ska bli en upplevelse. Hunden vi ska skaffa är en tysk jaktterrier vid namn Hektor eller Hero. Ni som läste senaste inlägget vet vad jag menar med att pojkar inte har så stor koll på vissa saker :)


Tror jag har drabbats av benhinneinflammation vilket inte är så kul. Har ju börjat köra lite mer konditionsräning så det kanske kan vara en orsak till det. Har ju även blivit några joggningar till bussen denna vecka. Varför ska jag alltid vara ute i så dålig tid, det är ju faktiskt mycket skönare.


Imorn ska jag även få se den lilla prinsessan Isabella, vilket ska bli jättespännande. Ska bli superkul och få träffa hela familjen igen :)


Jag tänker ibland att man längre fram i livet ska känna att man missat något eller att man inte levt det liv man velat. Jag försöker verkligen och tänka på och leva i nuet, för vem vet när det tar slut... och då vill jag inte känna den känslan att man inte levt varje dag fullt ut. Att jag har gjort det jag verkligen vill och få vara den jag är utan att känna mig ifrågasatt av andra. Kanske låter klyschigt, men jag tror faktiskt att det ligger något i det.


I onsdags pratade jag med kusin vitamin, blev som vanligt runt 1,5 timme. Men det känns alltid lika bra att få prata med henne. Du har en speciell plats i mitt hjärta. Längtar och hoppas innerligt att du ska komma hit snart.


Tidigare ikväll pratade jag också med en glad festprisse, hehe ;)


Nej gott folk nu är det bedtime!

1 kommentar:

  1. Usch för benhinneinflamation, du får se till att vila ordentligt nu då!
    Grattis till hunden :) ska bli kul att träffa han!
    Fortsätt att leva i nuet och hoppas att du får en rolig festkväll! Pussar, saknar dig med!

    SvaraRadera