torsdag 26 mars 2009

Lugnet Efter Stormen

Idag känns som en sån dag man kan pusta ut, hade vårt opponeringsseminarie idag. Det var en aning seriösare än jag trodde men alltid skönt att få synpunkter på sitt arbete för att det ska bli så bra som möjligt. Vissa tog ju märkbart åt sig mer än andra, intressant att man kan reagera på så olika sätt. Bengt och övriga var väldigt schysst i sina kommentarer mot oss vilket kändes väldigt bra.
När jag kom hem slängde jag mig på sängen trots allt väsen dem för här i huset. Snart tror jag dem börjar borra upp vår inglasning här :) man får väl börja fundera på vad man ska ha för utemöbler på balkongen.
Jo anledningen till att jag gick och lade mig var att jag inte kunnat slappna av riktigt och sovit väldigt oroligt. Tror det beror mycket på Hektor, han är uppe och raskar lite titt som tätt och jag och martin blir alltid väckta 06:30 det slår aldrig fel. Som tur är det Martin som har morgonpasset, vilket jag är mycket tacksam för. Jag tycker det är jätteskönt och gå ut och gå med honom men på morgonen fungerar jag bara inte. I natt fick jag världens paranoia och trodde täcket var Hektor, samtidigt som jag hörde tassar gå låg han i sängen enligt mig. Tror det beror på att han igår hoppade upp och lade sig i Matte och husses säng där vi var borta.

Måste passa på och gratulera Färjestad till SM-finalen i hockey. Dem är så mycket värda det och det var kul att Skellefteå bjöd upp till kamp sista matchen. Oturligt nog jobbade jag igår kväll men fick lyssna på den hederliga gamla radion. Martin var hemma hos Mamsen och papsen på Färjestad och kollade. Jag är glad att de går så bra ihop, sånt är väldigt viktigt.
Läste nått tänkvärt i Lindas blogg "dags att tänka framåt och skippa backspegeln"
Nu ska jag fixa lite grejer här hemma, ska bli skönt och inte ha något direkt inplanerat. Många ska ut ikväll men känner för tillfället inte det minsta för och festa, men man vet ju aldrig med mig ;) Dessutom kommer det bli en väldigt tuff månad för oss och räkningar utöver det vanliga är:
  • Betala Egyptenresan
  • Vacination
  • Busskort

Var inne och kikade på skatteåterbäringen och det var riktigt skön läsning: 11 428 kr $$$. Kanske finns hopp om en bra sommar ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar