onsdag 4 mars 2009

Inför dagen D


Skönt uppkrupen i soffan skriver jag detta inlägg. Har kommit igång bra med vår B-uppsats i arbetsrätt vilket känns väldigt skönt, funkar väldigt bra i gruppen också med härliga fnitterpauser :) vilket förgyller dagen oerhört.

Kastade mig hem på sjuans buss för att försöka hinna med arobicsen klockan 17. På bussen insåg jag att jag nog antagligen inte skulle hinna, då jag kom på snilleblixten att jag faktiskt har tillgång till Martins bil, än fanns det hopp! Jag swischade iväg för att på parkeringen inse att jag inte hade några småpengar till p-automaten. Behöver jag säga något annat än panik... digitaluret stod på 16:45 & jag började småjogga bort till bibblans cafe för att försöka få ut några kronor.

Väl där mötte jag Carro som stod bakom disken (what a angel) som tur hade några kronor att låna. Allt löste sig till slut och än en gång har jag lärt mig värdet av att ha kontanter på mig. Passet var rätt kul trots att min kordination är sådär. Inget går upp mot när man känner att stegen sitter och man nästan flyger fram med lätta steg på golvet.

Sitter just nu och laddar för imorgon, ska bli så skönt när denna soppa är över. Håller alla tummar för att det ska bli ett positivt utfall.

Ja förstår mig inte på dessa vänner, de som lovar och lovar och föreslår saker men i 99 fall av 100 så sker detta inte. Dessa som sviker om och om igen, jag blir så trött...
Imorn väntar en god lunch på maché (mums) och kvällen bjuder på födelsedagsmys hos Vesslan.
Har nu hittat ett dokumentärprogram på trean där de inte ska tvätta sig eller använda några kemkalier alls på 6 v.
Over ´n out

1 kommentar:

  1. Vilken action du fick till en vanlig onsdag ;) men med ett lyckligt slut :)
    hoppas inte jag är en av "dessa vänner"...jag tycker mig känna igen det där problemet och det är aldrig kul men det är då man inser vilka det är man ska hålla sig till, dem som fakiskt är något att ha!

    SvaraRadera