onsdag 18 mars 2009

Vårkänslor

Mmmm det luktar så gott... har provat på och göra en rotfruktsgratäng som nu står inne i ugnen. Känner jag är inne i en matlagningsfas just nu, så om ni sitter inne på nått bra recept får ni gärna höra av er.

Här på bellevue håller dem på att glasa in balkongerna, det slamras och borras men man ska väl inte klaga tänk så skönt när man sen kan sitta på balkongen och njuta av solen, har redan börjat inse värdet av att ha en stor balkong. Längtar så tills man får börja inreda balkongen med blommor och mysiga textilier, har en bild av hur jag vill ha det men ofta stämmer den ju inte till hundra procent sen när man är färdig.Det börjar nu kännas lite mer som vår i dessa dagar då solen skiner. Man blir så mycket piggare och gladare, känns som man vaknar upp ur den vinterdvala man de senaste månaderna befunnit sig i. Har också sprungit hantverkare här som dragit kablar till bredband. Jag har alltid haft svårt för när främmande personer kommer in i ens privata sfär. Vad ska man göra, stå och vara social med dem eller smita iväg och syssla med det man gjorde just då? Och just känslan av att de närsomhelst under dagen kan komma in.

Sitter också och kollar igenom vår B-uppsats en sista gång. ska bli skönt när man lämnat in den så man kan gå vidare med nått nytt.

Börjar kännas riktigt spännande nu inför helgen. Jag undrar hur han är? är han snäll? är han vild? ja det återstår och se. Ska bli kul med förändring men samtidigt kommer det bli mycket pusslande och jobb med hund.

Igår måste jag nämna var en mycket bra dag och mycket blev uträttat. Dagen började med uppgång 8 30. Jag och martin gick ut på långpromenad i det härliga vädret. Fixade hemalagat potatismos med kycklingköttbullar. köttbullarna kan jag verkligen rekommendera de smakar som vanliga men känns mer fräscha och nyttigare. Var mycket gott. Sen tvättade jag en hel del, så skönt och få det gjort, bla min jacka som var mer svart än beige blev så ren och fin. Och på kvällen var jag och Martin iväg och tränade på varsitt håll. Var på ett pass som heter easyline, är en typ av cirkelträning med maskiner som drivs av hydralluft(?) vilket innebär att ju snabbare du arbetar desta tyngre blir det. Var bara 20 min men man kände sig väldigt skönt trött efteråt. Till kvällsmat gjorde vi soppa och vitlöksbröd, mums! På kvällen mös vi med grönsaksdipp framför tv:n :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar