måndag 6 april 2009

Action i tillvaron

Igår kunde jag som sagt inte se hockeyn pga jobb. Men hade sett ut min pojkvän som måluppdaterare via sms, vilket han skötte sådär :) Trodde inte dem skulle vinna men det var riktigt gött att dem tagit greppet nu. Får se hur det går imorn, vore väldigt nice om dem vann hemma på onsdag men man ska väl inte hoppas på för mycket. Jobbar imorn med men på onsdag är jag ledig för jag jobbar idag istället.
Måste berätta om gårdagen: Det var efter jag hade slutat kl 21 00. Eftersom bussarna bara går halv satte jag mig i köket och läste lite arbetsmiljö (stolt) känner lite press nu eftersom den ska tillbka imorn. Innan hade det stojats och pratats innefrån lokalen, men så blir det plötsligt tyst och en lampa släcks. Jag börjar få lite onda aningar och läser snabbt klart och går mot utgången. LÅST! Jag får inte upp dörren och larmet är påslaget ser jag. Jag rör mig lite och då börjar det tjuta nått så fruktansvärt. Skit panik, vad gör man i den här situtionen tänk tänk! Jag står rådvill en liten stund och telefonen börjar ringa, jag ser min chans och svarar det är från Securitas direkt. Jag förklarar läget och han undrar om jag har nån kod till larmet. Det har jag ju såklart inte men mumlar fram nått om att jag ska försöka få tag på min chef. Plötsligt hörs en dörr slås igen och in kommer Loui (min IL-ledare) Tack gode gud tänker jag och den enda anledningen att han kom tillbaka var för att hämta sitt nässpray ( vilken skräll) Vilket drama, känns som det är sånt som händer på film!!

Idag har jag invigt balkongen riktigt varmt och gott, ser fram emot när man kan köpa lite utemöbler så det blir ännu mysigare. Jag och Hektor var ute en tur i solen också. Nu ska jag kolla om resultatet från vår B-uppsats kommit upp.
pöss och hej i det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar