tisdag 7 april 2009

Lite av varje!

Idag har jag varit en snabbis till skolan för att lämna tillbaka arb miljölagen, inte det roligaste jag läst i mina dagar men plöjde igenom den iafl. Har fixat ett nytt busskort efter att mitt mystiskt har försvunnit, men har man tur kanske det dyker upp om ett tag!
Ska ta bilen till jobbet sen så slipper Hektor vara själv så länge, får en smula dåligt samvete när han får klara sig själv så länge...

Har också handlat litegrann så nu kan påskkärringarna komma, minns själv när man gick runt hemma i kvarteret det var ju en av årets höjdpunkter: att först få måla en massa påskbrev och sen gå ut och dela ut dem och få massa godis förstås :)Den traditionen tycker jag vi ska behålla!!
Mamma och pappa ska hälsa på släkten i hallsberg och Johan min lillebror ska med sin flickvän och hennes familj till Rom under påsk (inte utan att man blir lite avis) har alltid tyckt Rom verkar vara en så spännande stad med mycket historia. Men vi ska ju snart åka vi med som tur är!
Jag själv ska spendera påsken hemma på bellevue. Martin jobbar hela helgen så det blir väl jag och Hektor med en film eller nått annat kul, om vädret håller i sig blir det nog en del tid på balkongen. Ska träffa Linda nångång med hoppas jag, så hon får träffa lille skrutten :)

Det märks mer och mer att våren är i antåg, har redan sett två citronfjärilar och idag var myrorna ute och vandrade. Det är sånt man glömmer bort på vintrarna, att det existerar ens en gång.
Avslutar detta inlägg med att avslöja att det blev ett VG på vår B-uppsats :D Känns väldigt bra med tanke på hur mycket kraft vi lade ner på den!
Nu blir det ut och rasta Hektor innan man sticker till jobbet.
Ta det lugnt i solskenet gott folk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar