onsdag 22 april 2009

tillbakablick

Klädda för utgång
I Lördags var jag och Nathalie ute på blue moon. Var till en början rätt lugnt men sen började det rasa in folk som aldrig förr. Det var en helt oki kväll. Kvällen avrundades på sedvanligt sätt med en burgare och vitlöksdip så smaskigt!
Söndagen var rätt lugn, var ju tvungen upp och gå ut med vovven. Sen gjorde jag fetaost fylld kyckling med basilika och soltorkade tomater till det potatisgratäng. Klockan 16 00 skjutsade jag ner nathalie till tåget och den helgen var redan slut, förstår inte varför det alltid ska gå så fort.

Martin slutade 17 00 så vi tog det lugnt tillsammans på kvällen.




I måndags trodde jag jag skulle jobba, men de hade väldigt lite och göra så blev en ledig dag istället. Inte helt fel med tanke på hur trött och seg jag var. På eftermiddagen tog jag tag i livet och åkte hem till kvarnberget och packade ner lite ur skafferiet och lite mer grejer som fick komma till Bellevue. Gick också bort för att lämna in min cyckel för service upptäckte punka både fram och bak så nu är det dags att börja cykla igen. På mån ska jag få lämna in den. På kvällen var jag och yogade.




Igår pluggade jag lite på förmiddagen och på eftermiddagen var det jobb, trots att jag var omotiverad till att jobba så gick det rätt okej och tiden gick fort. Fick en del underliga frågor igår men kan tyvärr inte berätta så mycket mer på grund av tystnadsplikt. Eftersom mitt busskort är slut och kassan är lika med noll kom Martin och hämtade mig efter jobbet, var riktigt skönt!


Vi gick ut med Hektor när vi kom hem och då fick vi se en bäver komma simmandes borta vid björkås. Var spännande, synd bara att det var så mörkt.




Snart ska jag iväg på föreläsning, är lite kluven om jag ska äta nått innan eller bara äta lite lätt och mer när jag kommer hem. Jobbigt och ha 1315 blir bara en väntan på att få åka iväg, och när man väl är där är man skitseg. Till helgen ska det bli jättevarmt väder, då blir det nog en tur till Färjestad så skönt och kunna sitta ute i trädgården.




Hej för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar