fredag 17 april 2009

En onyttig dag!

"Tacopaj"

Vaknade tidigt ja 8:00 är väl rätt tidigt?
Tog en skön frukost med mer tillbehör än som vanligen bjuds. Te, juice, yougurt och macka (Det var ingen grand hotell frukost men nästan) Borde bjuda hem folk på frukost oftare :)

Hämtade Nathalie vid tåget igår, vi åkte och handlade mat och som vanligt blev det mer än man hade tänkt sig. På kvällen gjorde jag tacopaj vilket var väldigt gott men ganska mäktigt. På kvällen tittade vi på filmen Twiligt. Den var spännande och den kan jag rekomendera till alla som inte rynkar på näsan åt övernaturliga ting.

Har ganska nyss kommit hem efter några timmar på stan ( läs 4 h) sen blev det en tur till Bergvik och systemet bland annat. Åt också en burgare på Max, där jag träffade på Reijo. Var också in en sväng på maxi för att inhandla soltorkade tomater till helgens kycklingrätt. Var rätt mör när man kom hem, slängde på mig mysisarna och kröp ner under täcket framför tv:n. Dagens lunch bestod av kebabpizza, kvällsmat på Max och som avslutning på kvällen toppade jag med lite chips.Vi tar nya tag imorn och jobbar på nyttigheterna då ;) Hihi.
"Nathalie på jakt efter dem perfekta jeansen"

"Söt topp"

"Chic liten väska"
På stan hittade Nathalie en jättefin liten brun väska från vero moda, en jättesöt topp från monki som jag starkt funderar på att också köpa. Får se hur finanserna ser ut. Nathalie shoppade och fick tag på en massa medan jag var smakråd och shoppingassistent. Har också hittat ett par vita tygskor på eurosko (fd wedins) som också står på önskelistan.
Haha måste bara berätta vad hektor gjorde igår han hoppade upp på vårat vardagsrumsbord öppnade påskägget tog en vingummi och hoppade ner och lade på golvet :D

Blev ju heller ingen spa-kväll som planerat. Förstår att många är hemma över påsk, lyckas alltid tajma in den så bra. Men på fredag är det tredje gången gillt, då hoppas jag verkligen det blir av. Blir nog sängen snart är helt förstörd och det finns inget som vore skönare just nu än och få krypa ner under ett fluffigt duntäcke.
Martin och Hektor är i Sunne. Känns tomt och måste erkänna att jag saknar dem små klapprande stegen här hemma. Igår var hektor verkligen a pain in the ass. Han blir alltid så uppspelt när vi får främmande och ska visa att det är han som bestämmer här hemma. Men kan ändå inte låta bli att sakna honom, och igår kväll och idag har han faktiskt lugnat ner sig. Var så envis och låg och sov på soffan, vägrade gå in och lägga sig i sin korg igår när vi kollade på film. Han var så söt!
Ska försöka skriva mer imorn! Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar