lördag 25 april 2009

Hur glömsk får man bli?

Igår var en minst sagt ovanlig dag. Hade för ovanlighetens skull en hel dag 09-16 i skolan. Martin jobbar hela helgen. Detta medförde att nån måste passa Hektor medan vi var iväg. Har gått bra hitills men igår körde det i hop sig. Mamma, pappsen och Johan var villiga att ställa upp som tur var. Var så fokuserad på att jag skulle få med alla saker till Hektor att jag kom på att jag varken hade mobilen eller matlådan med mig. Hektor var glad över sin tillfälliga bostad och gnydde inget alls när jag gick. Skönt och veta att han är en snäll ponke, även när han är borta.

Skoldagen gick rätt hyffsat, med många pauser ute i solen stod man ut, men det hade ju inte varit helt fel att fått en heldag i solen. Men man måste ju faktiskt plugga lite då och då också. Arbetsmiljö stod på programmet vilket är rätt viktigt och ett intressant ämne. Var ju tänkt att vi skulle kila direkt till 11:an husets afterwork efter föreläsningens slut. När vi kommer dit står dem och fixar och säger "vi trodde ingen skulle komma till 16" men skriv inte det på lappen då, daaah. Slutade med att alla utom jag åkte ner till månens afterwork. Jag åkte hem till Färjestad och Hektor.

Jag och mamma gick en tur vid älven helt undervart väder. När jag sedan åkte hem och stod framför ytterdörren upptäckte jag något hemskt! Jag har inte nycklarna med mig, eftersom Martin gick sist för ovanlighetens skull. Åh gick över till Linda, tur att man har vänner så nära. Lånade telefonen och fick sedan åka tillbaka till Färjestad. Hektor fick inte sitt vanliga torrfoder den kvällen, det blev husmanskost istället. Blev en helkväll hos mamma (åkte vid 23) eftersom Martin kom först vid 23, 30.

Dagens planer är en tur på stan för att fixa fästingplockare åt Hektor och busskort. Ska också in och kika på kurslitteratur. Emma har snällt nog lånat ut Ledighetshandboken till mig, ska förhoppningsvis få den idag. Direkt från stan ska jag upp till universitet och lira lite wolleyboll med gänget i skolan. Nice när det är så här fint väder. Sitter just nu på balkongen och skriver detta, nu blir det snart en tur med Hektor.

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Hehe ja tur att jag var hemma :) bra att de kunde lösa sig iaf!

    SvaraRadera