onsdag 29 april 2009

Grupparbete

Imorse var jag och tog dos nr 2 av Twinrix vaccinet. Ömade inte lika mycket som första gången, mkt skönt. Åkte sen direkt upp till skolan för ett första möte med gruppen. Gick smidigt och vi har delat upp det mellan oss. Känns som man har allt under kontroll - eller har min motivation sjunkit så långt att jag slutat bry mig? Verkar som jag alltid framåt vårkanten får en dipp i min motivation för skolan. Vill bara sitta i solen, inreda och flumma runt och göra det som faller mig in utan en massa krav. Men det är väl så livet är antar jag med krav, det är väl bara att försöka härda ut även om det ibland blir för mycket som resulterar i en ynklig liten Emelie i fosterställning i sängen.
Blev en sväng till systemet med Joanna. Uppladdningen inför valborg har börjat. Och jag är så partysugen. Blev ett rosévin Aussie, har av någon anledning gått och längtat efter rosé och fanta den senaste veckan. Det är konstigt när man får en sån feeling utan att veta till 100 % att det är nått man gillade. Blir en picnic på Campus med alla goa imorn, blir nog lite grillning och prognosen visar soligt och varmt. Jag blir grymt besviken om det inte blir det. Martins pappa har också lovat att ställa upp på eftermiddagen. Så behöver inte oraoa mig för Hektor.
Igår var jag och Martin till Forex, så nu är växlingen av egyptiska pound fixad. Var också till IKEA och fixade lite härliga utemöbler till balkongen. Just nu väntar jag på att golvtrallen ska torka så jag kan börja gå loss därute. Har en vision om att inreda balkongen i indisk stil med starka färger som limegrönt, mörk rosa, turkos. Tror den kommer bli världens mysigaste balkong sen när det är klart. Längtar till sommaren när man kan sitta och mysa därute äta och dricka nått gott, läsa en bok eller bara sola. Hektor har också fått sin egen kudde att ligga på därute, han gillar den redan starkt. en röd stor sammets kudde med guldiga toffsar i hörnen. Sultanen av Bergkantsgatan - det är Hektor det :P

Fick också mejl från biblioteket om att en bok fanns att hämta som jag stått i kö för. Kan man bli lyckligare? :) haha illa, men känns skönt att inte behöva köpa böcker - för dem är ju inte billiga direkt. Har också fått igång spotify igen, vilket gör mig mer musikgalen än nånsin typ :)


























Avslutar med lite sköna låtar:

  • Svennebanan - Promeoe (Väntas bli årets sommarplåga)
  • Kings of leon (som jag lovordat förrut)
  • Love etc - Pet shop boys (grym låt för att komma från dem, är inget fan av dem annars)
  • Fick också höra några sköna gamla klassiker i lördags;
  • Sommaren i city
  • Ronny och Ragge
  • Thomas Ledin,Gyllene Tider och allt annat som man brukar lyssna på så här års.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar