fredag 10 april 2009

SM-GUUULD!!



FBK - Torget 9 april 2009

Igår var det äntligen traditionsenligt dags att bege sig till torget för att hylla de stora hjältarna FBK. Var lite tam stämmning till en början men sen när de gamla klassikerna som åh Färjestad ljöd över torget ökade stämmningen mer och mer. Vädret var mulet men när så väl FBK bussen med alla spelarna anlände spred sig solen mirakulöst fram på himmelen. Det ska vara sol när FBK tar guld på torget det är bara så, sen lyser ju guldhjälmarna bättre i solen också :D
20 000 personer hade enligt uppgift samlas - nytt rekord igen! Hockey är viktigt för oss värmlänningar. Det är då staden vaknar till liv på riktigt! För alla er som inte varit där kan jag säga att det är en otrolig känsla.

Efter firandet åkte jag hem och eftersom Martin jobbar hela helgen bestämde vi för att äta vår påskmiddag redan igår. I metro läste jag att skärtorsdagen enligt traditionen är den strängaste fastedagen, hehe tur man inte är allt för kristen. Det var väldigt gott och mysigt! Igår var det också en heldag på skolan med arbetsmiljö, vi hade en ny lärare som var bra väldigt pedagogisk och det var inte så torrt och lyssna på då hon hade mycket exempel från det verkliga livet.



Dukat för påskmiddag



Idag hade jag tänkt gå på body balance men såg precis att det passet var inställt, hmm. Tror också att Johan kommer titta förbi på påskmat senare, och han skulle ta med sig lite filmer som jag har att titta på i helgen.
Nästa helg kommer min jämnåriga kusin Nathalie för en weekend i Karlstad, ska bli riktigt kul och ha en helg med bara massa tjejmys, det ser jag fram emot riktigt mycket. Är ju extra roligt och träffas nu när vi har egna lyor och kan ligga uppe hela natten och skratta som vi av någon anledning alltid lyckas göra. Hon är som en syster för mig på gott och ont och det finns inget vi inte skulle kunna prata om.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOPA!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar